< > files.bannersnack.com/iframe/embed.js">" border="0">

Partii ski

In prezent, in statiunea Ranca se gasesc patru partii de ski pe Muntele Cornesu (partiile M1, M2, M3, M4) care beneficiaza de instalatie de transport pe cablu, (teleski si/sau babyski), iar M1 dispune de nocturna si sonorizare. Pe partii se poate practica ski-ul si snowboarding-ul, pentru sanius sau alte activitati fiind amenajate locatii separate.

Program partie Ranca : ora 09:30-21:30,in functie de cerinte.

Info

Partia M1

Partia M2

Partia M3

Partia M4

Grad dificultate Incepatori Mediu Incepatori Mediu
Lungime 611m 510m 710m 760m
Diferenta de nivel 92m 116m 128m 110m
Suprafata 2.75 ha 2.3 ha
Panta medie 23% 30% 21% 25%
Latime medie 45m 45m 50m 50m
Altitudine plecare 1677m 1700m 1700m 1700m
Altitudine sosire 1585m 1584m 1572m 1572m
Nocturna Da Nu Nu Nu
Transport Teleski – 650m
Babyski– 200m
Teleski – 500m Teleski – 710m Teleski – 760m
Capacitate de transport 1000 schiori/ora 560 schiori/ora 600 schiori/ora 560 schiori/ora
Tunuri zapada Da Da Nu Nu
Sonorizare Da Nu
Viteza 2,5m/s 2,5m/s
Acces Cartela magnetica Cartela magnetica Cartela magnetica Cartela magnetica

Observatii:
M1, M2 Partii omologate de Ministerul Turismului, conform certificatului de omologare nr. 53/26.01.2006.
M3, M4, Ranca 1 Partii omologate de Ministerul Turismului.
Intre M3 si M4 va exista o partie de legatura (M5) care va avea lungimea de 1 500 m, preconizata a fi data in exploatare in sezonul 2013.

Schiorii amatori si de performanta, precum si utilizatorii de snowboard sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli de conduita stabilite de Federatia Internationala de Schi*:

1. Sa schieze in asa fel incat sa nu puna in pericol viata altui schior sau sa ii cauzeze acestuia un prejudiciu;
2. Sa isi adapteze viteza si maniera proprie de a schia potrivit pregatirii tehnice, conditiei fizice, starii zapezii, gradului de dificultate al partiei, conditiilor atmosferice si densitatii traficului de pe partie;
3. Sa isi aleaga cu grija traiectoria pe care urmeaza sa coboare, in scopul protejarii schiorilor aflati in aval;
4. Sa depaseasca schiorul aflat in aval fie pe partea dreapta, fie pe partea stanga, cu conditia ca aceasta depasire sa fie suficient de larga pentru a evita o eventuala evolutie neasteptata a celui care urmeaza sa fie depasit;
5. Sa se asigure, printr-un examen atent al traficului din amonte si al celui din aval, ca atat el, cat si alti schiori sunt in afara oricarui pericol cu ocazia traversarii unei partii sau a reluarii parcursului dupa o oprire temporara pe aceasta;
6. Sa evite stationarea pe partie, mai ales pe portiunile inguste ale acesteia ori pe cele lipsite de vizibilitate. In cazul caderii, sa elibereze partia in cel mai scurt timp posibil;
7. Sa utilizeze numai marginea partiei, in cazul in care este obligat sa urce sau sa coboare pe jos;
8. Sa respecte indicatoarele de semnalizare si balizele de marcare instalate pe partiile si traseele de schi pentru agrement;
9. Sa anunte postul de prim ajutor in cazul accidentarii unui schior si sa acorde sprijin la transportarea acestuia;
10. Sa isi decline identitatea in fata organelor abilitate, in cazul in care a fost martorul unui accident sau a provocat el insusi accidentul.

*In conformitate cu Ordinul Ministerului Turismului nr. 491 din 10/05/2001, cu referire la aprobarea Normelor privind omologarea, amenajarea, intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agreement.

Leave a Reply

Scroll To Top